Rotemansarkivet till hjälp

Veckans länk

Jag lade upp tidigare i veckan Rotemansarkivet som en av två veckans länkar denna vecka. Idag har jag också haft nytta av den själv. Min morfarsmorfar kände jag till 8 barn och jag har för med att han dog 1926 på Sabbatsberg, men jag hittar honom inte på Sveriges Dödbok 1901-2009 förtillfället.

Rotemansarkivet

Tillbaka till Rotemansarkivet, där hittade jag ytterliggare ett barn som jag inte kände till. Däremot blev detta barn inte så gammal, under 18 år, han finns i Sveriges Dödbok, men där finns inget dödsdatum. Jag ser ju inte fram emot att gå sida för sida i dödboken för Engelbrekt fs och Hedvig Eleonora fs efter det datumet, men det blir nog så tillslut ändå, men inte just nu...

Kommentarer
Postat av: Celine - Änglamamma med Aspergers Syndrom | Tävla hos mig!

Lycka till!

2012-03-25 @ 18:23:40
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0